21 Eylül 2015 Pazartesi

ACILI MENEMEN KONSERVESİ ve DOMATES SUYU



MALZEMELER


  • 1 KG domates
  • 100 gr acı yeşil biber
  • sıvı yağ 
  • tuz.
YAPILIŞI 
           Ben menemeni yaparken 10 kg domatese 1 kg biber kullandım , tarifi anlatırken malzemeleri azalttım . Siz istediğiniz oranda arttırabilirsiniz.

  • domateslerimizi soyup küp küp doğruyoruz.( ben doğradığım domatesleri bir süzgeç yardımı ile süzdüm hem menemenim çabuk pişti hem de domates sularını ayrı şişeleyerek domates suyu yaptım.
  • biberlerimizi yıkayıp( ben elime 2 kat lastik eldiven taktım tavsiye ederim) tohumlarını ayırıp küp küp doğradım.
  • önce biberleri derin bir tencerenin içinde  yağda kızarttım sonra içine domates ve tuzu attım. 
  • domatesler eriyene kadar menemenimizi pişiriyoruz.
  • önceden yıkayıp kaynar suda beklettiğimiz kavanozlara doldurup . yeni kapaklarını sıkıca takıp ters bir şekilde bir örtünün üzerine yerleştiriyoruz.
  • Sabah konserveler soğuyunca çevirip kapaklarının vakumlandığından emin oluyoruz(kapakların hafif içeri göçük olmalıdır)
  • üzerine yaptığımız zamanı ve kavanozda ne olduğunu yazan etiketler yapıştırmanızı tavsiye ederi böylece karışıklık olmaz.
  • kalan domates sularını çık az kaynatıp soda şişelerine doldurup sişe kapatma presi ile  hava almasını engelliyoruz.
  • domates suyunu daha sonra pilav,çiğköfte,kısır gibi yemeklerde sebze suyu olarak kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder